- Thank you received: 0
Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!
<script src="scripts/jquery/jquery-ui-1.10.1.custom.js"></script><script> $(function() { $( ".multinum-slider" ).slider({ range: true, values: [ 17, 67 ] }); $( "#dialog-link, #icons li" ).hover( function() { $( this ).addClass( "ui-state-hover" ); }, function() { $( this ).removeClass( "ui-state-hover" ); } ); }); </script>
It's not trivial.RoMaier wrote: I'm sorry if this is trivial, but I am really new here
<script src="scripts/jquery/jquery-ui-1.10.1.custom.js"></script>
$("#question{QID} .subquestions-list").hide(); $("<div id='slider-range' />").insertAfter("#question{QID} .subquestions-list"); $( "#slider-range" ).slider({ range: true, min: 17, max: 50, values: [ 17, 50 ], slide: function( event, ui ) { $( "#answer{SGQ}START" ).val( "$" + ui.values[ 0 ] ); $( "#answer{SGQ}END" ).val( "$" + ui.values[ 1 ] ); } }); $( "#answer{SGQ}START" ).val( "$" + $( "#slider-range" ).slider( "values", 0 ) ); $( "#answer{SGQ}START" ).val( "$" + $( "#slider-range" ).slider( "values", 1 ) );
// A jQuery plugin to display a range slider in LimeSurvey (function( $ ){ $.fn.lsRangeSlider = function(options) { // The defaults, extended and modified with any passed in the function call var opts = $.extend( { range :true, sliderMin :0, sliderMax :100, rangeStartMin :'', rangeStartMax :'', minRangeSpan :0, step :1, width :250, recordStart :false, showMin :false, showMax :false }, options); return this.each(function() { if($(this).hasClass('numeric-multi') && $('input.text', this).length == 2) { // Define some vars var $this = $(this); var qID = $(this).attr('id').split('question')[1]; var rangeMinInput = $('input.text:eq(0)', $this); var rangeMaxInput = $('input.text:eq(1)', $this); // Some classes for the question and sub-questions $this.addClass('range-slider-question'); // Check for pre-existing answer if($(rangeMinInput).val() != '' && $(rangeMinInput).val() != '') { opts.rangeStartMin = $(rangeMinInput).val(); opts.rangeStartMax = $(rangeMaxInput).val(); } // Insert the slider elements $('.subquestions-list', $this).before( '<div class="range-slider-wrapper"> \ <div class="range-slider-min"></div> \ <div id="range-slider-'+qID+'" class="range-slider" style="width:'+opts.width+'px;"> \ <div class="range-slider-callout" id="slider-callout-min-'+qID+'"></div> \ <div class="range-slider-callout" id="slider-callout-max-'+qID+'"></div> \ </div> \ <div class="range-slider-max"></div> \ <div style="clear:both;"></div> \ </div>' ); // Show min/max if option is set if(opts.showMax) { $('.range-slider-max', $this).text(opts.sliderMax); } if(opts.showMin) { $('.range-slider-min', $this).text(opts.sliderMin); } // Initiate the slider var rangeMin; var rangeMax; if(opts.rangeStartMin == '' || opts.rangeStartMin < opts.sliderMin || opts.rangeStartMin > opts.rangeStartMax) { rangeMin = opts.sliderMin+((opts.sliderMax-opts.sliderMin)*0.3333); } else { rangeMin = opts.rangeStartMin; } if(opts.rangeStartMax == '' || opts.rangeStartMax > opts.sliderMax || opts.rangeStartMax < opts.rangeStartMin) { rangeMax = opts.sliderMin+((opts.sliderMax-opts.sliderMin)*0.6667); } else { rangeMax = opts.rangeStartMax; } $('#range-slider-'+qID).slider({ range: true, min: opts.sliderMin, max: opts.sliderMax, values: [ rangeMin, rangeMax ], step: opts.step, slide: function(event, ui) { if((ui.values[1] - ui.values[0]) < opts.minRangeSpan) { return false; // Nothing happens if less than minRangeSpan } $(rangeMinInput).val(ui.values[0]); $(rangeMaxInput).val(ui.values[1]); $('#slider-callout-min-'+qID).text(ui.values[0]); $('#slider-callout-max-'+qID).text(ui.values[1]); setTimeout(function() { $('#slider-callout-min-'+qID).css({ 'left':$('.ui-slider-handle:eq(0)', $this).position().left - $('#slider-callout-min-'+qID).outerWidth() - ($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).outerWidth()/2)+'px' }).show(); $('#slider-callout-max-'+qID).css({ 'left':($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).position().left)+($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).outerWidth()/2)+'px' }).show(); }, 10); }, create: function(event, ui) { // Initial values and positions if($(rangeMinInput).val() != '' && $(rangeMaxInput).val() != '') { // Pre-existing answer $('#slider-callout-min-'+qID).text(opts.rangeStartMin); $('#slider-callout-max-'+qID).text(opts.rangeStartMax); } else if(opts.recordStart && opts.rangeStartMin && opts.rangeStartMin && $(rangeMinInput).val() == '' && $(rangeMaxInput).val() == '') { // Record the start value (if option is set) $(rangeMinInput).val(opts.rangeStartMin); $(rangeMaxInput).val(opts.rangeStartMax); $('#slider-callout-min-'+qID).text(opts.rangeStartMin); $('#slider-callout-max-'+qID).text(opts.rangeStartMax); } else { $('.range-slider-callout', $this).hide(); } $('#slider-callout-min-'+qID).css({ 'left':$('.ui-slider-handle:eq(0)', $this).position().left - $('#slider-callout-min-'+qID).outerWidth() - ($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).outerWidth()/2)+'px' }); $('#slider-callout-max-'+qID).css({ 'left':($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).position().left)+($('.ui-slider-handle:eq(1)', $this).outerWidth()/2)+'px' }); } }); } }); }; })( jQuery );
.range-slider-question p.tip, .range-slider-question .subquestions-list { display: none; } .range-slider-wrapper { clear: both; margin: 10px 0; padding-top: 20px; } .range-slider, .range-slider-max, .range-slider-min { float: left; position: relative; } .range-slider-max, .range-slider-min { font-size: 0.8em; color:#666666; line-height: 1.20; } .range-slider-min { margin-right: 5px; } .range-slider-max { margin-left: 5px; } .range-slider-question .ui-slider-handle { top: -4px; border-radius: 4px; } .range-slider-callout { position: absolute; top: -30px; margin: 0; min-width: 1.3em; padding: 0.1em; font-size: 0.9em; color:#000000; line-height: 1; text-align: center; background: #F8F8FF; border: 1px solid #D2E0F2; border-radius: 4px; }
<script type="text/javascript" charset="utf-8"> $(document).ready(function(){ $('#question{QID}').lsRangeSlider({ sliderMin :0, // Minimum slider value (default 0) sliderMax :100, // Maximum slider value (default 100) rangeStartMin :20, // Minimum range handle start value rangeStartMax :80, // Maximum range handle start value minRangeSpan :5, // Minimum allowed range span step :1, // Slider increments (default 1) width :400, // Width of slider in pixels (default 250) recordStart :true, // Record the start value? (default no) showMin :true, // Show slider minimum value? (default no) showMax :true // Show slider maximum value? (default no) }); }); </script>
I NEVER say use slider question type .RoMaier wrote: @ DenisChenu
I've very often tried. The double slider is shown but the subquestions are shown as single slider, too. The values will be saved only if I move the slider of the subquestion and not, when I move my double slider. How can I link the subquestion with my slider? I couldn’t create a working script for QQ and START, END!
The QCODE is QQ
Then sub question code are START and END
Working survey and template attached.@ tpartner your proposal looks very great, it didn´t work in my attempt?!