Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Verkeerde Nederlandse vertaling bij soft mandatory question

  • kbadata
  • kbadata's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
11 months 2 weeks ago #243113 by kbadata
Help ons u te helpen en vul in waar van toepassing:
Uw LimeSurvey versie: Version 5.6.18+230503
Eigen server of LimeSurvey Cloud: Eigen
Thema: extended Fruity Theme
==================
Goedemiddag,

Ik wil gebruikmaken van 'soft mandatory questions'. Echter als ik een soft mandatory vraag oversla dan krijg ik de volgende melding in het Nederlands: 'Een of meer verplichte vragen zijn niet beantwoord. U kunt niet verder gaan zonder ze te beantwoorden.'

Ik heb op  translate.limesurvey.org/ een suggestie willen doen om dit aan te passen. In het Engels zou de melding moeten zijn: 'One or more mandatory questions have not been answered. If possible, please complete them before continuing to the next page.'. Op de translations pagina zie ik staan dat de melding in het Nederlands zou moeten zijn: 'Bij minstens een verplichte vraag ontbreekt het antwoord. Vul dit, indien mogelijk, in voordat je verder gaat op de volgende pagina.'. Maar dat is dus niet het geval... 

Kan dit aangepast worden? De melding die ik nu te zien krijg is verwarrend omdat die suggereert dat de vraag niet overgeslagen kan worden.

Ik heb overigens ook een suggestie voor een vertaling gedaan voor de navigatieknop die je bij deze melding te zien krijgt. Ook deze was verwarrend: 'Continue without answering' wordt nu vertaald met 'Met beantwoorden doorgaan' .

Groet,
Victor
 

Please Log in to join the conversation.

More
10 months 3 weeks ago #243810 by RobMies
Hallo Victor,

dit kun je doen door de originele tekstbestanden met een speciaal programmaatje om te zetten. Dat heet PoEdit.
Hier staat hoe dit kan/moet:
manual.limesurvey.org/Translating_LimeSurvey/nl
Wil je dat niet helemaal zelf doen, dan staat in deze link ook een emailadres voor suggesties.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. Rob

Please Log in to join the conversation.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose