...waarschijnlijk is het simpel als het eenmaal weet, maar ik zoek me scheel en vind het niet. Komt de vraag. Ik wil graag een vraag stellen 'hoeveel kinderen heeft u?'. Daarna zou ik een aantal vragen willen stellen die dus steeds rekening houden met het antwoord op deze vraag. Dus bijvoorbeeld een array vraag met daar dan het aantal kinderen in de x kolom.
bijvoorbeeld iemand heeft 3 kinderen
volgende vraag
geslacht van deze 3 kinderen
volgende vraag
leeftijd van de 3 kinderen
volgende vraag
leerjaar van deze 3 kinderen.
etc.
etc.
Je begrijpt het wel...(is trouwens voor een schoolenquête). Wie heeft het gouden antwoord?? Eeuwige dank in return.
Oh wat fijn dat je antwoord hebt willen geven op mijn vraag!! Daarvoor al veel dank. Helaas kan ik de lss bestanden niet openen. ik werk met een online versie...
Als je denkt 'dit is hopeloos' dan zou ik het begrijpen, als je toch tijd en zin hebt om me verder te helpen zou ik dat geweldig vinden!
Beste Joffm, Je hebt me al enorm geholpen. ik probeer het systeem door te krijgen, zodat ik er zelfstandig mee aan de slag kan....helaas is het nog niet zover. De volgende vraag die ik wil stellen zal weer over de aparte (individuele) kinderen moeten gaan. Maar dan zijn het zinnetjes en dan punten van 1-5.
Dus een array 5 punten, maar dan per kind....(zoals in de bijlage)
Enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Onthoud dat het een array (tekst) is. Daarom zijn de antwoorden ook teksten. Later in de resultaten heb je geen codes, maar de teksten.
U zult dan later moeten hercoderen.
Als je de namen van de kinderen vraagt, weten de ouders beter over wie het gesprek gaat
Praten over Jan, Marieke, Willem is makkelijker dan 1e kind, 2e kind, ...
Minder verwarring.
Joffm
Volunteers are not paid.
Not because they are worthless, but because they are priceless
Wederom dank voor je goede tips. Namen kunnen we niet vragen, want de enquête zou anoniem moeten worden ingevuld. Weet u of er ergens een cursus te vinden om te leren werken met dit (toch wel ingewikkelde) programma?